Ara

ÇENE CERRAHİSİ

Güncelleme tarihi: 3 Ağu 2021

Kliniğimizde Çene Cerrahisi Uygulamaları

Ağız, diş, çene ve yüz yapılarında oluşan hastalık ve deformelerin cerrahi tedavisi ile ilgilenen bir bilim dalıdır. Çene cerrahisi uzmanlığı diş hekimliği fakültesi bittikten sonra 5-6 yıl süren ileri eğitim gerektirmektedir. Kliniğimizde görev yapan uzmanımız çene cerrahisi işlemlerinde 10 yılı aşkın deneyim sahibidir. Kliniğimizde en sık yapılan çene cerrahisi işlemleri dental implant operasyonları, gömük yirmi yaş diş çekimleri, ileri implant cerrahisi, kist operasyonları ve diğer oral cerrahi işlemleridir.

Cerrahi işlemler lokal anestezi altında kliniğimizde gerçekleştirilebildiği gibi cerrahlarımız tarafından genel anestezi altında gerçekleştirilebilmektedir. Oral cerrahi işlemlerin çoğu, lokal anestezi altında hiçbir ağrı olmadan hastalarımız tarafından rahatlıkla tolere edilebilmektedir. Dental işlemlere karşı korkusu olan, çok sayıda işlemin kısa sürede yapılması gereken durumlarda genel anestezi tercih edilebilmektedir.

Cerrahi İşlem Protokolümüz

İşlem Öncesinde;

İşlemlere başlamadan önce tüm hastalarımızdan “aydınlatılmış onay formunu” alınmaktadır. Bu formda yapılacak işlemlerin detayları “yazılı” olarak yer almaktadır. Formu dikkatli bir şekilde okuyunuz işlemin detayları ve meydana gelebilecek komplikasyonlar hakkında aklınıza takılan bir soru olursa formu imzalamadan önce hekiminizden bu sorularınızın cevaplarını mutlaka öğreniniz.

Hekiminiz tarafından mevcut sistemik durumunuz, kullandığınız ilaçlar ve alerji durumunuz sorgulanacaktır. Tüm rahatsızlıklarınız, kullandığınız ilaçlar (aspirin, vitamin, sürekli kullanılan ilaçlar dahil) ve mevsim alerjisinden besin alerjilerine kadar önemsemediğiniz konular olsa bile hekiminizi bilgilendiriniz.

Lokal anestezi yapılmadan önce içerisinde antiseptik bulunan gargara ile ağzınızı 20 saniye boyunca çalkalayınız. Lokal anestezi öncesinde sprey anestezi olarak bilinen “topikal anestezi” uygulanacaktır. Topikal anestezi iğnelerin batma hissini azaltarak ve anestezi konforunu arttırmaktadır.

Artık cerrahi işlem için hazırsınız.

İşlem Sırasında;

Cerrahi işlem sırasında ağrınız/acınız olmayacaktır. Ancak dokunma/baskı hissi olması çok normaldir. İşlemin uzaması durumunda anestezi zamanla azalacaktır. Böyle bir durumda sol elinizi kaldırarak hekiminizi uyarınız. Hemen ilave anestezi yapılarak ağrı/acının önüne geçilecektir.

İşlem sonunda genellikle dikiş atılmaktadır. Bu dikişler kendiliğinden eriyen dikişlerden olabileceği gibi erimeyen dikişlerden de olabilmektedir. Sizin için yapılan işleme göre en uygun tercih hekiminiz tarafından yapılacaktır. Dikişlerin alınması gerekiyorsa bu süre aksi belirtilmedikçe 7-10 gündür.

İşlem Sonrasında;

İşlem sonrası verilen ilaçlara hemen başlayınız. İyileşme süresince, ağız bakımınıza devam ediniz. Aksi belirtilmedikçe, işlemin gerçekleştirildiği günün ertesinde diş fırçalama ve gargaraya başlayınız. Dikişlerinizin üzerinde besin kalmamasına özen gösteriniz. Besin kaldığı durumlarda enfeksiyon gelişme riski yüksektir.

Önemli uyarı!

Sigara kullanımı yara iyileşmesinin olumsuz etkilenmesine neden olabildiği gibi yara bütünlüğü ile pıhtının bozulmasına da neden olabilir. İşlemin yapıldığı gün sigara kullanan hastalarda ağrı ve şişlik sıklıkla görülmektedir. Sigara sağlığa zararlı olduğu için hiç kullanılmamalı ve bırakılmalıdır. Bırakma konusunda Sağlık Bakanlığının 171 numaralı hattı ile iletişime geçebilirsiniz. Özellikle implant operasyonları sonrasında ve implantın kemiğe kaynadığı süreçte sigara kullanımı, implantlarda kaynamama dediğimiz “fail” durumuna sebep olabilir. Hem maddi hem de manevi olarak gayret gösterilen implant tedavisinin başarısı için sigara bırakılmalı, bırakılmıyorsa da çok azaltılmalıdır.

Tavsiyeler

✔️İşlem bittikten sonra ilaçlarınızı vakit geçirmeden alınız. Uyuşukluğun azalması ile ağrı başlayacaktır. Uyuşukluk azalmadan ağrı kesici ve antibiyotiklerinizi alırsanız işlem sonrası ağrı hissetmemiş olursunuz.

✔️Tarafımızca verilen buzu işlem yapılan bölge/bölgelere dışardan üzerine peçete/bez sararak 15 dakika uygulayıp 15 dakika ara veriniz. Bu şekilde 15’şer dakikalık uygulamaları işlem günü boyunca uygulayınız. İşlemden sonraki günde uygulama yapmanız önerilmektedir.

✖️İşlem sonrasında 3 gün boyunca kesinlikle sigara içmeyiniz. Sigarayı bırakmak için Sağlık Bakanlığımızın 171 numaralı hattı ile iletişime geçiniz.

✖️İşlemden sonra 3 saat boyunca yemek yemeyiniz. Uyuşukluk devam ederken yemek yeme durumunda farkında olmadan yanak ve dudağı ısırmak suretiyle yara oluşturabilirsiniz.

✖️İşlem günü sıcak yiyecek/içeceklerden kaçınınız. Sıcak yemek/içecekler kan damarlarına gevşeterek kanama oluşma riskini arttırırlar.

✔️İşlem sonrasında protein ağırlıklı beslenme yara iyileşmesini hızlandıracaktır. Soğuk yoğurt, dondurma gibi besinler hem ağız içini soğuk tutmakta hem de protein içeriği ile yara iyileştirilmesini hızlandırmaktadır.

✔️İşlem sonrasında bir komplikasyon gelişirse (şişlik, geçmeyen ağrı gibi) mutlaka bizlere ulaşarak kontrol randevusu talep ediniz.

✔️Randevularınız bir gün öncesinde sizlere hatırlatılacaktır. Randevularınızı aksatmamanız çok önemlidir.